روش برخورد صحیح با سکوت همسر | راهنمایی برای زوج های جوان

روش برخورد صحیح با سکوت همسر | راهنمایی برای زوج های جوان

گاها ما در مراکز مشاوره مشاهده میکنیم که خانم ها شکایت دارن از این موضوع و میگویند با سکوت همسرم چه کنم؟!

دلیل سکوت او را متوجه نمیشوم!!

آیا از رفتار من ناراحت است که متوصل به سکوت شده؟!

 

و سوال های مکرر دیگر که از شدت ناراحتی به ذهنشان هجوم می آورند. معمولا خانم های جوان تر بدلیل اینکه تازه وارد زندگی مشترک شده و آگاهی چندانی از ویژگی ها و تفاوت آقایان نمی دانند بیشتر درگیر این موضوع می باشند.

از میان شگفتی هایی که وجود دارد در آفرینش میتوان به تفاوت ها بین زنان و مردان اشاره کرد.

بیولوژیست ها و پژوهشگران پس از بررسی های متعدد به این نتیجه رسیده اند که به صورت ذاتی رفتارهای ذهنی و فکری زنان و مردان در قسمت هایی از صفت های اصلی با هم فرق دارند و متفاوت عمل می کنند.

باید بگوییم که نه؛ بانوهای گرامی این سکوت ها نشانه ی دوست نداشتن شما، ناراحت بودن از شما و …. نیست بلکه این سکوت برمی گردد به تفاوت هایی که بین زنان و مردان وجود دارد.

یکی از ویژگی های شخصیتی آقایان اقتدار طلبی آنان است و همانطور که می دانید هورمون غالبی که در مردان ترشح می شود، هورمون تستوسترون است که به این ویژگی دامن زده که باعث می شود هیچ مردی شخصیت نصیحت پذیر نداشته باشد.

 

تفاوت های مردان و زنان

عصب شناسان معتقدند که مرکز عاطفه در آقایان فقط در نیمکره راست مغز است اما در زنان در هر دو بخش نیمکره راست و چپ مغز پراکنده است.

مرکز صحبت کردن و تفکر منطقی سمت چپ مغز است به همین دلیل آقایان خیلی خوب می توانند این دو (عاطفه و منطق) را از هم جدا کنند. اما در زنان تفکر منطقی با عواطفشان در هم آمیخته است.

طبق آمارها میتوان گفت زنان روزانه ۶ تا ۸ هزار لغت به کار می برند اما آقایان یک سوم این کلمات را بکار می برند، به این دلیل که مرکز تکلم در آقایان فقط در سمت چپ مغز و مرکز تکلم در خانم ها هم در سمت راست و هم در سمت چپ مغزشان وجود دارد.

زنان هنگامی که دچار مسئله ای می شوند تمایل دارند تا آنچه را که در دل دارند به سرعت به زبان بیاورند و نیاز به همدردی دارند اما معمولا آقایان در این موقع سکوت می کنند و روی آن موضوع بیشتر فکر می کنند و تمایل دارند تا کسی مزاحم سکوت آنان نشود.

زن بر حسب عاطفه اش برای اینکه به مرد کمک کند، می کوشد تا او را به صحبت وا دارد و این بدترین کار ممکن است.

 

  • زمانی که همسرتان سکوت کرده با سوال کردن های پشت سر هم سعی نکنید با او همدردی کنید و برای او تأسف نخورید.
  • زمانی که همسرتان سکوت کرده با گفتن اینکه چه باید بکنی به فکر کمک کردن به او و حل مشکل او نباشید.
  • زمانی که همسرتان سکوت کرده کارهایی انجام دهید که با انجام آن احساس خوبی پیدا کنید. مانند مطالعه کتاب، تماشای تلویزیون، آشپزی و … تا همسر شما از آن حالت خارج شود.

 

چنانچه درک و آگاهی زن و مرد نسبت به ویژگی های یکدیگر ضعیف باشد مطمئنا آنان را دچار سوء تفاهمات جدی در زندگی مشترک خواهد کرد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا زوج ها آگاهی خود را بالا برده و در صورت لزوم از یک مشاور کمک بگیرند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *