تغذیه در کودکان بیش فعال

کودکان بیش فعال بسیار پر تحرک اند و نمی توانند یک جا آرام بنشینند. آنها اضافه بر ناآرامی بسیار زیاد، نوعی اضطرار و اجبار برای خرابکاری نیز دارند. آنان اشیا را می شکنند یا پرتاب می کنند. همچنین کنجکاوی بسیار از خود نشان می دهند و نه تنها اسباب بازی هایشان را خراب می کنند، بلکه اشیاء و وسایل منزل را نیز دستکاری و خراب می کنند. کارهای خطرناک را دوست دارند و ابداً احساس خطر نمی کنند. بنابراین رفتارهایی بی مهابا از آنها سرمی زند.

برخی از بزرگسالان آنها را افرادی بی باک و شجاع تصور می کنند؛ در حالی که این رفتارهای بی مهابا نشانگر این واقعیت است که احساس خطر واقعی – که یک احساس طبیعی است و بایستی در کودکان وجود داشته باشد – در این بچه ها وجود ندارد. بازی های خطرناک – از جمله بازی با کبریت – و علاقه به وسایلی چون کارد و چاقو نشانه های دیگری از گرایش ها و رفتارهای غیرطبیعی این بچه هاست.

لازم است در کنار داروهای تجویز شده و درمانهای دیگر برای کودکان بیش فعال، تغذیه سالم و متعادل را جدی بگیرید و علائم این اختلال را بیشتر کنترل کنید.
بهتر است بدانید که برخیمواد غذایی باید در بچه های مبتلا به بیش فعالیمحدود شده و حتی از تغذیه آن ها حذف شود. در این مطلب شما را با این نخورها بیشتر آشنا می کنیم.

رژیم غذایی برای کودکان بیش فعال

دکتر فاین گلد از اولین کسانی است که اظهار داشت در خیلی از موارد بیش فعالی کودکان به علت مواد شیمیایی به وجود آمده یا تشدید می شود و به همین دلیل نقش تغذیه در درمان بیش فعالی اهمیت زیادی دارد .
ر

رژیم غذایی فاین گلد عاری از هر گونه رنگ ، مزه خوراکی مصنوعی ، نمک های طبیعی و مواد نگهدارنده در مواد غذایی است و به عنوان یک شیوه درمانی در درمان بیش فعالی مورد استفاده قرار می گیرد .

در رژیم غذایی فاین گلد مواد ذیل به ترتیبی که نشان داده می شود از رژیم غذایی حذف می شوند :

خوراکی هایی که دارای ترکیبات اسید سالیستیک هستند مانند بادام ، سیب ، زردآلو ، شاه توت ، گیلاس ، آلبالو ، خیار یا خیار شور ، مویز ، انگور یا کشمش ، نعنا ، شلیل ، پرتقال ، هلو ، آلو ، تمشک ، توت فرنگی ، انواع چای ، گوجه فرنگی ، روغن گیاهان زمستانی.

در صورتی که از این رژیم غذایی نتیجه مطلوب به دست آمد کودک می تواند بعد از گذشت مدت زمانی که معمولا 1 تا 2 ماه است مجددا مصرف این خوراکی ها را شروع کند .

تمام خوراکی های حاوی رنگ و طعم مصنوعی ، مواد نگهدارنده ، مواد افزودنی مانند شکلات ها ، بستنی های رنگی و یخی ، نوشابه ها ، غذاهای کنسرو شده ، سوسیس و کالباس ، پفک ، شربت های آماده صنعتی و …

اقلام متفرقه مانند تمام ترکیبات حاوی آسپرین ، تمام داورهای حاوی رنگ و طعم مصنوعی ، خمیردندان ، پودر دندان و … .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *